سه‌شنبه, 29 آبان 1397
رو عنوان : بر اساس نتایج یک نظرسنجی:
عنوان : ارزیابی شهروندان از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در حد مطلوبی قرار دارد
کد خبر : ۱۰۴۶
تاريخ :
 ۱۳۹۷/۰۸/۰۱ 
ساعت : ۱۳:۱۷:۴۷

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد ارزیابی شهروندان از مسئولین و کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کیفیت برنامه ها و فعالیت های این وزارتخانه در حد مطلوبی قرار دارد.

مهدی حسین آبادی، مجری طرح ارزیابی برنامه ها و فعالیت هاي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از نگاه شهروندان تهرانی ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: بر اساس نتایج یه دست آمده، حدود 88 درصد، برخورد مسئولین و کارکنان وزارتخانه را محترمانه، حدود 80.5 درصد میزان فایده مندي مراجعه به مسئولین و کارکنان وزارتخانه براي حل مسائل و مشکلات را مفید، حدود 76.5 درصد، دسترسی آسان به مسئولین و کارکنان وزارتخانه را در حد متوسط به بالاو 60.4 درصد سرعت پاسخگویی مسئولین و کارکنان وزارتخانه به تقاضاهاي مردم را مطلوب ارزیابی کرده اند. همچنین در خصوص رضایت از کیفیت برنامه ها و فعالیت هاي ارائه شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز میانگین بدست آمده 5.03 می باشد که بیانگر ارزیابی متوسط شهروندان در خصوص کیفیت برنامه ها و فعالیت هاي ارائه شده توسط وزارتخانه یاد شده می باشد.

حسین آبادی افزود:این تحقیق با توجه به گستردگی و تنوع مخاطبان و ارائه خدمات صادقانه با بهترین کیفیت به مردم و کسب رضایت اقشار مختلف  و برای شناسایی و اصلاح فرایند های خدمات رسانی ، توسعه و تقویت میز خدمت، توسعه دولت الکترونیک و به حداقل رساندن حضور فیزیکی مردم در واحدهای اداری در جهت ارتقاء سلامت نظام اداری انجام شده و جامعه آماري این نظرسنجی شامل کلیه شهروندان تهرانی می باشد که با 1100 نفر از آنان مصاحبه و پرسشنامه به صورت حضوري تکمیل گردیده است.

برخی از نتایج این طرح به شرح زیر است:

95.9درصد پاسخگویان با این وزارتخانه آشنایی داشته و تنها 4.1 درصد اظهار بی اطلاعی نموده اند. حدود نیمی از پاسخگویان با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه هاو فعالیت هاي آن در حد متوسط به بالایی آشنایی داشته اند.

مراجعه حضوري به وزارتخانه و زیرمجموعه هاي آن با 43.5 درصد بیش ازسایر شیوه ها در آشنایی شهروندان با وزارتخانه و برنامه ها و فعالیت هاي آن مؤثر بوده است. مطبوعات و روزنامه ها 13.3 درصد، دوستان وآشنایان 12.8 درصد و رادیو و تلویزیون 12.4درصد به ترتیب در مراتب بعدي قرار دارند.

حدود 62 درصد درحد متوسط به بالا از سازمان بهزیستی، 72.7 درصد در حد متوسط به بالا ازسازمان تأمین اجتماعی، حدود 66 درصد درحد متوسط به بالا از سازمان فنی و حرفه اي، حدود 66 درصد در حد متوسط به بالا از صندوق بازنشستگی کشوري، حدود 63 درصد در حد متوسط به بالا ازصندوق بیمه روستاییان و عشایر رضایت داشته اند.
 همچنین، در این نظرسنجی ارزیابی شهروندان از برنامه ها و فعالیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تفکیک هر حوزه : حوزه روابط کار ، حوزه امور تعاون، حوزه توسعه کارآفرینی و اشتغال ، معاونت رفاه اجتماعی ، حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز مورد بررسی قرار گرفته است .

یادآوری می نماید موسسه کار و تامین اجتماعی صبح امروز ششمین نشست علمی در حوزه صیانت از حقوق مردم و ارتباطات مردمی را  با همکاری دفتر مدیریت عملکرد وزارت متبوع  امروز در سالن اجتماعات ساختمان شهید بهشتی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی برگزار کرد.



بازگشت           چاپ چاپ         
 

DOURAN Portal V4.0.0.0

V4.0.0.0